Direktlänk till inlägg 28 januari 2010

jag lever, tror jag

Av Honey - 28 januari 2010 22:03


Oj, senast jag blogga levde Elvis. Men nu är det helt andra tiden, tiden flyger iväg och varje ledig sekund (som för det mesta inte existerar) försöker jag vila min förtidsåldrade kropp och försöker hitta energi för att inte dö i en hjärtinfarkt, men vet ni va? Jag gillar det. Hundra djur på gården och jag älskar dem allhiop i alla väder och miljontals kläder, för det får man ju ha med tanke på att istiden vägrar ge med sig. Jag läste att hela februari ska bli ännu kallare, jag hoppas innerligt att det är kvällsposten som febrilt sprider kyla bland sina läsare för att locka fler att sitta inne och dricka kaffe och läsa tidningen för min spontana tanke är att "det blir fan ta mig inte av!!!" Jag vill ha vår och gräs, Ida kom på en utomordentlig bra ide häromdagen. Vi ska låna grannens get istället för att köpa gräsklippare. Jag vet inte om hon har en gömd förkärlek till getter eller om hon bara vill va miljövänlig men det verkar som att en get blir av. Det enda som blir av nu är soffan, law & order och en sakta men väl behövd insomning. Imorgon bär det hän mot Malmö för att hela dagen prata med tanter som vill hitta mirakelkrämer för deras skrynkliga hud, eller låginkomsttagarna som vill plocka gratisprodukter, vilken fall - Mässa i malmö blir det!


So long!


btw kolla in www.norregarden.com :-)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Honey - 5 augusti 2010 17:12

Ja nä någon avstyckad gård i utkanten av Eslöv blev det inte och den där hundvalpen som skulle kräva 4 veckors obetald semester mitt i högsäsong lyser med sin frånvaro. Men aja, en lägenhet i malmö får stilla mitt sinne under en tid. Vem vet, jag bli...

Av Honey - 25 juli 2010 15:26

ja nä ja e tydligen inte död, men min själ höll definitivt på att dö idag när en man 40+ kändes sig tvungen att berätta om sitt liv både i nerförsbacke och uppförsbacke. Att blotta sin livsväg (sanning eller inte) var tydligen det ända och raka sätte...

Av Honey - 12 april 2010 21:13

  Känslor som förvrängs, omvandlas och avmagras sprider sig i min kropp. Det läcker ut i fel ton och icke miljövänlig förpackning. Mitt liv pressas för att rymmas på en pytteliten bostadsyta. Det spänner medans jag krymper. Jag njuter samtidigt som...

Av Honey - 12 februari 2010 08:17

Man får tusen erbjudande och möjligheter i livet. Det är omöjligt att hoppa på, utveckla och vinna alla. Ibland måste man kanske ge upp vad som finns i nuet för att på sikt uppleva bättre. Min personlighet driver mig oftast i nuet och gör mig oförmög...

Av Honey - 8 februari 2010 07:35

  Livet är skrattretande och overkligt mitt i en rak och blottande verklighet. Ena dagen dansar Lisa på rosor och Sven gråter, andra dagen är Sven död och Lisa föder barn. Tredje dagen emigrerar Lisa till Polen och Sven återuppstår. För många gånge...

Ovido - Quiz & Flashcards